Išplėstinė paieška
 
 
 
Pradžia>Etika>Etika reklamoje Lietuvos mobiliojo ryšio operatorių pavyzdžiu
   
   
   
naudingas 0 / nenaudingas 0

Etika reklamoje Lietuvos mobiliojo ryšio operatorių pavyzdžiu

  
 
 
1234567891011121314151617181920212223242526272829
Aprašymas

Etikos reklamoje samprata. Etikos reklamoje vertinimo aspektai. Klaidinanti reklama. Manipuliuojanti ir prievartinė reklama. Lyginamoji reklama. Reklamos reguliavimo formos Europos sąjungos ir Lietuvos atžvilgiu. Moralinė atsakomybė už reklamą. Mobiliojo ryšio operatorių reklamų etiškumo analizė reklaminių kampanijų "Faktas juodu ant balto" ir "Šeima" pavyzdžiu. "Omnitel" reklaminės kampanijos "Faktas juodu ant balto" aprašas. Reklaminės kampanijos "Faktas juodu ant balto" analizė remiantis profesionalų išvadomis. Reklaminės kampanijos "Faktas juodu ant balto" analizė remiantis apklausos duomenimis. "Bitės GSM" reklaminės kampanijos "Šeima" analizė.

Ištrauka

Šiuo metu reklama tapo neatsiejamu mūsų gyvenimo palydovu. Ji mus lydi visur, kur tik pasisuksi, kartais jos gal ir per daug. Be jos neįsivaizduojame ne tik prekybos, paslaugų teikimo, bet ir apskritai daugelio ekonominių sričių egzistavimo. Aktyviomis rinkos sąlygomis, kai prekių gamyba, paslaugų teikimas didėja greičiau nei gyventojų perkamoji galia, reklama tampa vienu svarbiausių būdų norint pritraukti kuo daugiau klientų, formuoti jų poreikius ir taip užtikrinti, kad jie taptų nuolatiniais klientais. Taip pat reklama tampa vienu iš veiksmingiausių konkurencijos priemonių prieš konkuruojančias įmones, kurios teikia panašias paslaugas ir siekia panašių tikslų.
Šiuo metu Lietuvoje intensyviai konkuruoja kelios stambiausios mobiliojo ryšio kompanijos. Siekdamos prisivilioti kuo daugiau klientų, skiria didžiules sumas reklamai. Televizija, radijas, laikraščiai mirga nuo įvairių reklamų, raginančių pasirinkti vieno ar kito operatoriaus paslaugas. Reklamos agentūros neriasi iš kailio siekdamos sukurti kuo originalesnes reklamas ir patraukti klientų dėmesį. Esant tokiam reklamos kiekiui, aktualus tampa reklamos etiškumo vertinimo klausimas. Todėl pats laikas būtų susirūpinti, ar mobiliojo ryšio kompanijų reklamos yra etiškos konkurentų, visuomenės atžvilgiu, ar kuriant vis originalesnes reklamas, nenusižengiama etikos normoms.
Dažniausiai mobiliojo ryšio operatorių reklamos, vertinant pagal reklamų etiškumo aspektus, pažeidžia vieną aspektą. Tai būtų klaidinanti reklama. Paprastai tokioje reklamoje yra pateikta ne visa informacija (pvz.: sakoma, kad pokalbiai nemokami, bet pasirodo, kad reikia mokėti tam tikrą mėnesinį mokestį ar pan.), yra parašomas papildomas tekstas papildoma informacija labai smulkiu šriftu, kad jo nepastebėsi ir pan.
Darbe visų pirma siekta identifikuoti reklamų etiškumo vertinimo aspektus, nes tai padės analizuojant konkrečias pasirinktas reklamas. Praktinėje darbo dalyje išanalizuotos dvi reklaminės kampanijos. Būtent šios reklaminės kampanijos buvo pasirinktos neatsitiktinai; viena iš jų susilaukė didelio susidomėjimo (reklama "Faktas juodu ant balto). Konkurentai teigė, kad reklamoje yra rodomi neteisingi duomenys, yra sumenkinamas konkurento įvaizdis. Visuomenėje taip pat kilo įvairių nuomonių, vieni palaikė "Omnitel", kiti smerkė už viešai demonstruojamus neteisingus duomenis. Reklama "Faktas juodu ant balto" išanalizuota remiantis profesionalų išvadomis – konkurencijos tarybos - ir vykdytos apklausos duomenimis. Antroji pasirinkta reklaminė kampanija - "Šeima". Ši reklama gal nebuvo sukėlusi tokio didelio visuomenės susidomėjimo kaip "Faktas juodu ant balto", tačiau ši reklama akcentavo netinkamas vertybes, todėl darbe stengtasi nustatyti, kokias vertybes netiesiogiai propagavo ši reklama.

Darbo objektas – Lietuvos mobiliojo ryšio kompanijų reklamų etiškumas.
Darbo tikslas – išanalizuoti Lietuvos mobiliojo ryšio kompanijų reklamų etiškumą. Darbe bus analizuojamos dviejų stambiausių kompanijų ("Omnitel", "Bitė GSM") reklamos.
Šiam tikslui įgyvendinti, iškelti tokie uždaviniai:
1. Išanalizuoti reklamų etiškumo vertinimo aspektus;
2. Išanalizuoti ir įvertinti reklaminių kampanijų "Faktas juodu ant balto" ir "Šeima" reklamas.
3. Pateikti išvadas.
Įgyvendinant šiuos uždavinius bus naudojami tokie metodai:
1. mokslinės literatūros analizė;
2. apklausa.
Darbo pasiskirstymas dalimis: 1; 2,1, 3.3, 3.4 dalis analizavo Neringa Mikolaitytė, 2,2; 2,3; 2,4; 2,5, 3, 3.1, 3.2 nagrinėjo Jolanta Odminytė. ...

Rašto darbo duomenys
Tinklalapyje paskelbta2005-12-16
DalykasEtikos kursinis darbas
KategorijaEtika
TipasKursiniai darbai
Apimtis21 puslapis 
Literatūros šaltiniai26
Dydis102.21 KB
AutoriusJolanta
Viso autoriaus darbų3 darbai
Metai2005 m
Klasė/kursas3
Švietimo institucijaŠiaulių Universitetas
Failo pavadinimasMicrosoft Word Etika reklamoje Lietuvos mobiliojo rysio operatoriu pavyzdziu [speros.lt].doc
 

Panašūs darbai

Komentarai

Komentuoti

 

 
[El. paštas nebus skelbiamas]

 
 
Ar šis darbas buvo naudingas?
Taip
Ne
0
0
Pasidalink su draugais
Pranešk apie klaidą